Diensten

Schrijven is een organisatie kunnen lezen

Ik zorg ervoor dat uw boodschap overkomt, overtuigt en waar nodig aanzet tot actie. Dat doe ik door in eerste instantie goed te luisteren en me te verdiepen in uw organisatie. De propositie van uw dienst of product bepaalt vervolgens de focus van de tekst. Mijnheer Van Puffelen tekstbureau schrijft teksten vanuit het uitgangspunt van uw bedrijf, altijd met een persoonlijke karakter.

Tekstcreatie

Zoals het een tekstschrijver betaamt, kan ik in feite schrijven over alles en elke doelgroep bedienen. Tekstcreatie laat zich bij Mijnheer Van Puffelen niet beperken door het onderwerp of de vorm. Een mvo-verslag, waarin uw duurzaamheidsinspanningen worden beschreven, voor stakeholders en andere belanghebbenden; een vlammend betoog over de veranderende horecawetgeving voor een bijdrage aan een vakblad; een ‘testimonial’ van een tevreden klant voor een commerciële pagina in business magazine. En met hetzelfde gemak schrijf ik een artikel over de toepassingsmogelijkheden van hydraulische cilinders.

Gespecialiseerd in food&feed

Specialismen heb ik natuurlijk wel. Door mijn jarenlange ervaring als hoofdredacteur van een vakblad voor de foodbranche weet ik als geen ander met welke inhoudelijke ontwikkelingen supermarkten en fmcg-bedrijven te maken hebben. Met veel passie heb ik me verdiept in onderwerpen als: ketenbrede samenwerking tussen industrie en handel, voedselveiligheid, Topsectoren-beleid Agri&Food, verduurzaming, category management, shopper marketing en  product-activatie. Dat maakt dat ik een sterke verbondenheid voel met de food&feed-sector en retail.

Artikelen, mvo-verslagen, nieuwsbrieven

Ik heb ruim elf jaar ervaring met het schrijven van de meest uiteenlopende teksten. Een aantal voorbeelden:

  • B2B: advertorials/infotorials, artikelen voor vakbladen, persberichten, jaarverslagen, MVO-verslagen, offerteteksten.
  • B2C: huis-aan-huisbladen, brochures, klantbrieven, persberichten, advertentieteksten.
  • Creatief: korte verhalen, gelegenheidsverhalen, columns, scripts.
  • Online: webteksten, nieuwsbrieven, contentbeheer, SEO.
  • Offline: journalistieke en redactionele teksten, achtergrondartikelen, interviews, eindredactie.

Waarom een tekst uitbesteden?

U kent uw bedrijf als geen ander. Een freelance tekstschrijver niet. Is dat dan wel een goed idee, vraagt u zich af. Daar kan ik heel kort over zijn: absoluut. Voor een goede tekst is veel meer nodig dan kennis van de organisatie. Een gedreven copy writer weet uw bedrijfsspecifieke voordelen en de usp’s van uw product of dienst zo naar voren te brengen dat het uw (potentiële) klant overtuigt. Iemand van buiten de organisatie kijkt bovendien met een frisse blik en ziet soms voordelen die u zelf door de dagelijkse routine over het hoofd ziet.

Werkwijze

Een opdracht begint voor Mijnheer Van Puffelen tekstbureau altijd met een vrijblijvend kennismakinggesprek. Voor er een letter op papier staat, schat ik eerst de omvang van de opdracht in. Bij voorkeur persoonlijk, anders telefonisch of via de mail. Zodra u akkoord gaat met de offerte en onze verwachtingen op elkaar zijn afgestemd, maak ik een tijdsplanning en ga zo snel mogelijk met uw teksten aan de slag. Kunt u nog wel wat inspiratie gebruiken bij het uitdenken van uw idee of concept? Laat u in een vroeg stadium adviseren door Mijnheer Van Puffelen tekstbureau. Uiteindelijk beslist u: de klant komt altijd van rechts.

Back to Top